2 Οκτωβρίου 2009

Σεισάχθεια

Είναι μια παράξενη, αλλόκοτη γυναίκα. Εισβάλλει στη ζωή του Γρηγόρη Δάρα, καταλύει τους προσωπικούς του κανόνες και κλονίζει τις επιλογές του. 'Άλλοτε τον οδηγεί σε ηδονές κι άλλοτε πάλι σε αγωνίες. Τον σπρώχνει συνέχεια σε μια ιδεατή κονίστρα να παλεύει, όχι για να καταλάβει το νόημα αλλά για να το δημιουργήσει. Στην αρχαία Αθήνα ήταν ο νόμος του Σόλωνα που απελευθέρωσε όσους είχαν υποδουλωθεί λόγω χρεών. Στη ζωή και στον έρωτα, είναι ο νόμος της δύναμης που ελευθερώνει όσους έχουν υποδουλωθεί στο φόβο: δεν υπάρχουν κανόνες και, αν υπάρχει αλήθεια, το σημαντικό δεν είναι να την ανακαλύψεις, αλλά να απελευθερωθείς απ' αυτή.
Μπορώ απλώς να υπάρχω, χωρίς να σκέφτομαι, και να ελπίζω πως θα ξεχάσω και θα σωθώ.
Κάποτε κουράστηκα να εμβαθύνω και να φιλοσοφώ. Η νεανική μου διάθεση ν' αλλάξω τον κόσμο γερνούσε πολύ γρήγορα. Σιγά σιγά την εγκατέλειπα και διατηρούσα μόνο μια ψευδαίσθηση πως εγώ δεν αποτελούσα μέλος εκείνου του συνόλου, μου άρεσε ακόμη να φαντάζομαι πως είμαι διαφορετικός.

Δεν είναι που εμείς είμαστε σκλάβοι, είναι που οι επιθυμίες μας δεν είναι ελεύθερες.

Εγώ αναζητώ τη δύναμη να τα δέχομαι όλα σαν μέρος της ύπαρξης χωρίς να πρέπει να τα κρίνω. Δε θέλω ν' αναζητώ την καλή πλευρά, θέλω να μάθω ν' αποδέχομαι και την κακή.

Ο φόβος είναι το πιο μεγάλο ψέμα.

Ο έρωτας, όταν χάνεται, πονάει, αλλά σε οδηγεί από μόνος του στην κάθαρση.

Δεν μπορείς να ξέρεις αν σου λείπει κάτι χωρίς πρώτα να το γνωρίσεις.

Είναι πιο σημαντικό να πραγματοποιείς τα όνειρά σου παρά να νιώθεις ένοχος για τα απραγματοποίητα όνειρα των άλλων.

Όσο περισσότερους κανόνες εξοντώνει στη ζωή του ένας άνθρωπος, τόσο πιο κοντά έρχεται στο νόημα της ζωής.

Η ζωή είναι πάντα πιο μεγάλη από τις αποφάσεις.

Ποιος τις χρειάζεται τις λέξεις; Ολομόναχες και θλιβερές, τις πιο πολλές φορές δεν ξέρουν τι εκπροσωπούν.

Η πιο μεγάλη φυλακή είναι τα κεκτημένα.

Αν είναι να αναλωθείς, καταναλώσου για το άγνωστο που έχει πιότερες ελπίδες απ' το πεπραγμένο.

Σεισάχθεια
Εύα Ομηρόλη
Απόσπασμα



Τσοπάνα Rave - Θα μείνω όπως είμαι



Θα μείνω όπως είμαι.
Θα συμφωνώ σε όλα και θα μ'αρέσουν όλα,
δε θα'χω αντιρήσεις. Θα μείνω όπως είμαι.

Θα μείνω όπως είμαι.
Θα κάνω τη ζωή μου, θα δένομαι με καθετί,
μα οι άλλοι θα μ'αφήνουν, να μείνω όπως είμαι;

Θα μείνω όπως είμαι δεν αλλάζω.
Μα δεν μπορώ να σκέφτομαι μόνο να καταστρέφομαι,
δεν ξέρω αν σε τρομάζω.. .Αν μείνω όπως είμαι

Θα μείνω όπως είμαι δεν θα ψάξω.
Για κάτι που με πείραξε, αν πρέπει να εκδικηθώ
ή αν πρέπει να λουφάξω. Θα μείνω όπως είμαι.

Είναι τα όνειρα του δρόμου πάντα ίδια
γι'αυτό μ'αρέσουν τα μεγάλα ταξίδια.
Είναι δικός μου ο δρόμος που'χω πάρει
ή ξένα όνειρα στο δικό μου κεφάλι;

Θα γίνω όπως θέλεις δεν πειράζει.
Μα θα κοιτάω σαν χαζός για να περνάει ο καιρός,
να συνηθίσω να γυρνάω σαν γρανάζι

Θα γίνω όπως θέλεις δεν με νοιάζει.
Μα πρέπει να προφυλακτώ δεν πρέπει να ονειρευτώ,
αρα θ'αντέξω πριν με φάει το μαράζι; Θα γίνω όπως θέλεις δεν πειράζει.

Αν γίνω όπως θέλεις θα σε νοιάζει.
Γιατί θα χάσεις το καλό που σε κρατάει ζωντανό,
αυτό που κάνει την καρδιά μου να φωνάζει.Γι'αυτό σου λέω ας'το δεν πειράζει.

Θα μείνω όπως είμαι δεν αλλάζω.
Αυτά που ονειρεύομαι, μ'αυτά που ονειρεύεσαι,
θα είναι η ζωή που σχεδιάζω. Αυτή 'ναι η ζωή που σχεδιάζω.

Είναι τα όνειρα του δρόμου πάντα ίδια
γι'αυτό μ'αρέσουν τα μεγάλα ταξίδια.
Είναι δικός μου ο δρόμος που'χω πάρει
ή ξένα όνειρα στο δικό μου κεφάλι;

Στίχοι: Tsopana Rave
Μουσική: Tsopana Rave
Πρώτη εκτέλεση: Tsopana Rave


Δεν υπάρχουν σχόλια: