21 Φεβρουαρίου 2010

Ένα μεγάλο παιδί

Απόψε περπατώ στα σύννεφα, στον ουρανό ταξιδεύει η σκέψη μου. Μη με κοιτάς απόψε γιατί μπορεί ολότελα να χαθώ στα δυο σου μάτια. Χωρίς επιστροφή…χωρίς γυρισμό… αιώνια χαμένη…
Πώς να συνηθίσω στην απουσία σου, μέσα μου η βροχή δεν λέει να σταματήσει…
Πες μου ο ήλιος λάμπει τη μέρα ή τη νύχτα; Όχι άλλα ψέματα...
Απόψε έκρυψα την οδύνη μου στ’ αστέρια κι έβαψα με κόκκινο τον ουρανό σαν τη φωτιά και σαν το αίμα.
Πώς να σε φυτέψω λουλούδι μου ακριβό
σε χώμα κίτρινο; Τι φως, τι ήλιο να σου δώσω
μες στη σκόνη;
Να σε λατρέψω ήλιε μου;
Δώσ’ μου μια στάλα σου για
να σωθώ.
Μαύρα τα σύννεφα, σ’ εκατομμύρια και ένα διαστήματα εχάθη το όνειρο που μου χάρισες.
ίσως δεν έφυγε ποτέ και το έκρυψα για να σε σώσω… να σωθώ…
Τι κι αν χαθώ;
Στον ουρανό…
Στον άνεμο… Έλα μικρή μου ελπίδα να πάρεις τη θέση σου δίπλα στον καυτό ήλιο, να ταξιδέψουμε σε μεθυσμένους ουρανούς να αγκαλιάσουμε το όνειρό μας…

WIND

Δεν μπορώ να αποφασίσω πιο τραγούδι θα σας αφιερώσω απόψε, άλλωστε η αναποφασιστικότητα είναι κάτι που διακρίνει την ιδιοσυγκρασία του χαρακτήρα μου. Έτσι λοιπόν, σας αφιερώνω και τα δύο. Το πρώτο τραγούδι με βοήθησε να ξεπεράσω κάποιες δυσκολίες όταν ήμουν έφηβη. Για το δεύτερο τραγούδι αυτό έχω να σας πω, πως όσο και αν τα χρόνια περνάνε… 7       18        25        38   45        50        65        75        80        95        105
παραμένω ένα μεγάλο παιδί…

Tracy Chapman - She's Got Her Ticket

 

She's got her ticket
I think she gonna use it
I think she going to fly away
No one should try and stop her
Persuade her with their power
She says that her mind is made
Up

Why not leave why not
Go away
Too much hatred
Corruption and greed
Give your life
And invariably they leave you with
Nothing

Young girl ain't got no chances
No roots to keep her strong
She's shed all pretenses
That someday she'll belong
Some folks call her a runaway
A failure in the race
But she knows where her ticket takes her
She will find her place in the sun

Why not leave why not
Go away
Too much hatred
Corruption and greed
Give your life
And invariably they leave you with
Nothing

She's got her ticket
I think she gonna use it
I think she going to fly away
No one should try and stop her
Persuade her with their power
She says that her mind is made
Up

And she'll fly, fly, fly...

 Lizz Wright - My Heart

My heart,
My head, my mind, my soul, my feeling's over you
My tears, my touch remember all that I am to you

My heart, my mind, my soul, my feeling's over you
My tears, my touch remember all that I am

Will you gonna pick up the phone n' call me
tell me I can come over
I got my ticket and my bags are packed
my coat is hanging over my shoulder

Time is passing n' it's getting late
this heart of mine just can't wait
after all that we've been through
I may be a gift that I wanna give it to you

My heart, my head, my mind, my soul, my feeling's over you
My tears, my touch remember all that I am to you
My heart, my mind, my soul, my feeling's over you
My tears, my touch remember all that I am

Standing by the window and looking out
My heart is turning I wanna shout
You're complicated I don't want to complain
The way you're acting, can you explain?
Will all this love been wasted on you
Can I live without all that is you
You say you love in silence I can hear, all I want is to be near you...baby...

My heart, my head, my mind, my soul, my feeling's over you
My tears, my touch remember all that I am to you
My heart, my mind, my soul, my feeling's over you
My tears, my touch remember all that I am

I'm looking for a reason to stay true
Looking for our love looking in me n' looking at you
I think that I can turn away again
I see that I'm falling in love again

Sometimes, I wanna give you up
Sometimes, I wanna leave you alone
Sometimes, I wanna run away
n' Sometimes, I want you to come back home

My heart...

Δεν υπάρχουν σχόλια: